Studie… - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Judith Bol - WaarBenJij.nu Studie… - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Judith Bol - WaarBenJij.nu

Studie…

Door: Judith Bol

Blijf op de hoogte en volg Judith

25 September 2014 | Singapore, Singapore

De laatste twee weken sinds Thailand vooral besteed aan veel studeren. Vooral alle projecten kosten een hoop tijd. Inmiddels zijn we druk bezig met de modellen maken die nodig zijn voor de database voor de non-profit organisatie en moet over twee weken het marketing plan voor een nieuw product op de Singaporese markt af zijn. (Ons product is Mubser, een nieuwe technologie voor blinden die bestaat uit een riem die de omgeving “ziet” en dat via een bluetooth headset aan de gebruiker doorgeeft). Verder heb ik over twee weken een tussentijdse toets voor het wiskunde vak en moest ik daarvoor ook een aantal opdrachten inleveren.

Gelukkig was er nog wel tijd voor leuke dingen. Afgelopen vrijdag hadden we Ladiesnight in onze kamer met mijn huisgenootje en een aantal vriendinnen die zij via de Aziatische scholarship kent. Erg gezellig, maar bij de meer diepgaande gesprekken werd toch wel duidelijk dat er behoorlijk wat cultuurverschillen zijn tussen mij als Europese, mijn Indische kamergenootje en haar Chinese, Vietnamese en Filipijnse vriendinnen.

De volgende dag heerlijk gaan shoppen met mijn kamergenootje in Bugis Village, een soort indoor markt met een hoop goedkope kleding enz. Daarna nog voor souvenirs naar Chinatown en Little India (mn kamergenootje gaat in deze vakantie terug naar India voor een paar dagen en wilde nu alvast alle souvenirs meenemen). Zondagavond nog even de verjaardag gevierd van een van een Chinese vriendin met een heerlijke slagroomtaart inclusief kaarsjes. En gisteravond naar de rode wijn proeverij van de Wine Society geweest en daarna uit geweest. Alles bij elkaar dus nog niet zo’n zwaar leven.

Vanmiddag nog even langs de dokter geweest omdat mijn grote teen wel erg rood, pijnlijk en dik was, nadat er een nagel een beetje was ingegroeid. Die was inmiddels al los, maar voor de infectie nog wel een antibiotica kuurtje gekregen. Gelukkig is de gezondheidszorg hier goed geregeld en werd ik snel en goed geholpen (het is gewoon inloop in het gezondheidscentrum, en daarna ongeveer 20 min wachten).

En dan nu heerlijk een weekje vakantie, die ik in de Filipijnen ga doorbrengen! Morgenochtend vroeg vliegen we naar Kalibo, waarna we 9 dagen op het eiland Boracay zullen blijven. Zondag 5 oktober vliegen we weer terug, waarna ik ook de maandag nog vrij ben i.v.m. het offerfeest op 5 oktober (het voordeel van een land met heel veel culturen, heel veel officiële vrije dagen).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Judith

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 8817

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 21 December 2014

Studeren in Singapore

Landen bezocht: