Week 2 - Al meer gewend - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Judith Bol - WaarBenJij.nu Week 2 - Al meer gewend - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Judith Bol - WaarBenJij.nu

Week 2 - Al meer gewend

Door: Judith Bol

Blijf op de hoogte en volg Judith

06 Augustus 2014 | Singapore, Singapore

Inmiddels ben ik hier een week en heb ik sinds vrijdagavond een heleboel andere uitwisselingsstudenten ontmoet met wie ik sindsdien meerdere hele gezellige dagen/avonden heb gehad. Zo zijn we vrijdagavond voor het eerst uit geweest. Eerst met z'n allen wat drinken op "The bridge", een brug vlak bij het uitgaanscentrum die al jaren de hangplek is voor (voornamelijk buitenlandse) studenten. Daarna zijn we naar een club gegaan op de 61e verdieping van een gebouw, met een schitterend uitzicht over de stad!

Zaterdag was ik erg moe en niet helemaal lekker (Ik denk vooral omdat ik nog niet gewend was aan het eten/water hier icm de warmte), dus ben ik in mijn kamer gebleven en lekker uitgerust. Zondag zijn we met een grote groep uitwisselingsstudenten naar het strand op Sentosa Island geweest. Er zijn maar weinig mooie stranden in Singapore, dus hebben ze hun eigen strand gemaakt op het toeristeneiland Sentosa. Het is allemaal heel erg nep, maar tegelijk toch wel leuk om lekker op het strand te relaxen. Daar zijn we ook een tijdje bij de beachclub geweest. Drankjes zijn niet te betalen, maar de toegang is gratis en het is gezellig om daar op het strand te liggen met muziek op de achtergrond. Daarna met z'n allen teruggereisd (het is bijna een uur reizen vanaf onze campus) en wat gegeten in een food market. Toen we terug waren op de campus en terug liepen naar onze Hall met een aantal hoorden we mensen op het dak van het Art, Design and Media gebouw. Dat is een heel mooi nieuw gebouw op de campus waar je met een trap naar het dak kan waar gras is aangelegd zodat het een soort picknick veld is. Vooral 's avonds is dat een ontmoetingsplek voor (vooral uitwisselings-) studenten. Dus daar hebben we nog een tijdje gezeten met weer andere uitwisselingsstudenten.

Maandag zouden we gaan shoppen en kijken in Orchard Road, wat hèt belangrijke winkelcentrum is hier. Ik vond het weinig verschillen van de honderden andere shopping malls hier en iedereen was het winkelen al snel zat, dus we zijn gaan rondkijken in de Indiase wijk Little India. Het is daar echt net alsof je in India bent. Er is daar een soort hele grote supermarkt (groter dan ik ooit had gezien) waar ze echt alles hebben, met op het dak een Indiaas restaurantje waar ik voor het eerst echte Indiase curry heb gegeten met naanbrood en een mango lassi (mango drankje). We deelden met zn allen 3 verschillende curry's zodat iedereen meerdere dingen kon proberen. Was heel erg lekker!

Vervolgens nog een Hindoeïstische tempel bekeken waar op dat moment een soort ceremonie bezig was. Bijzonder om te zien. Daarna kwamen we een aantal andere uitwisselingsstudenten tegen en besloten we naar Arab street te gaan. Uiteindelijk kwamen we uit in het straatje achter Arab street, waar je het echt een Arabisch land lijkt. Op een terrasje met om je heen palmbomen en op de achtergrond een moskee, en dat op nog geen 10 minuten van Little India. Daaruit blijkt wel hoeveel verschillende culturen en gemeenschappen er hier samenleven. Bij het teruggaan 's avonds bij het laatste metro station toch nog even de plaatstelijke versie van de Mac opgezocht omdat de curry lunch om half 5 toch niet helemaal genoeg was.

Inmiddels is maandagochtend mijn kamergenootje aangekomen. Ze is een Indiase en is hier gekomen met behulp van een bepaald Aziatische scholarship uitwisselingsproject. Een groot aantal universiteiten in Azië sturen de Cv's en cijferlijsten etc van hun 5 beste studenten op en die selecteert vervolgens uit heel Azië 50 studenten die een half jaar op de NTU mogen studeren. Behoorlijk knap dat ze geselecteerd is dus en ze is ook nog eens het enige meisje uit India (van de in totaal 8 Indiase studenten). Ze studeert in India een major journalistiek met als minors psychologie en economie (het systeem is daar heel anders). Ik kan gelukkig goed met haar opschieten. Dinsdagochtend zijn we samen naar China town geweest om daar wat spullen voor onze kamer te kopen, maar we zijn verder niet heel diep China Town in geweest, dus daar heb ik nog niet veel van gezien.

Dinsdagavond nog wat nieuwe uitwisselingsstudenten ontmoet op het dak van het ADM gebouw. Vanmorgen ben ik meegeweest op een tour die door de universiteit georganiseerd was voor uitwisselingsstudenten. De populairdere tours waren al uitverkocht toen ik me inschreef, dit was de laatste en eerlijk gezegd was het ook niet erg spannend. We hebben wat oude gebouwen in de stad gezien en kregen wat geschiedenis te horen, maar de gids was door haar Chinese accent niet altijd even verstaanbaar en ze was voor mijn gevoel vooral heel veel reclame aan het maken voor die wijk in de stad. Ze was bijna boos op degenen die gewoon mee teruggingen in de bus naar de Uni en niet achterbleven om de gebouwen beter te bekijken en te shoppen in die specifieke shoppingmall die volgens haar veeeeel beter was dan die 1000 andere shopping mall's. Maar wel weer wat nieuwe uitwisselingsstudenten ontmoet (er zijn er alleen op de NTU al zeker 600, dus ik ken nog lang niet iedereen).

En nu ga ik me klaar maken om vanavond uit te gaan naar hèt grote feest voor uitwisselingsstudenten. Exchanger's first night out/secret location party. Ik hoop dat iedereen nu weer een beetje op de hoogte is!

  • 13 Augustus 2014 - 14:30

    Marianne Versluijs:

    Klinkt erg gezellig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Judith

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 8802

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 21 December 2014

Studeren in Singapore

Landen bezocht: