Thailand! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Judith Bol - WaarBenJij.nu Thailand! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Judith Bol - WaarBenJij.nu

Thailand!

Door: Judith Bol

Blijf op de hoogte en volg Judith

10 September 2014 | Singapore, Singapore

En ik ben weer terug uit Thailand en hard aan de studie om alles bij te werken. Maar natuurlijk wel even tijd om iedereen te updaten over mijn weekend in Thailand. Na aankomst op het vliegveld van Phuket de eerste avond bleek er een wachtrij van ruim 3 kwartier te zijn voor de paspoort controle. We kwamen er gelukkig al gauw achter dat Thailand Singapore niet is en na een tijdje onderhandelt te hebben konden we gelukkig voor in totaal 10 Singapore dollars met alle 7 doorlopen naar de balie zonder wachtrij. Vervolgens hebben we een taxi naar Patong Beach in Phuket genomen waar ons hostel was en na ingecheckt te hebben zijn we gelijk het uitgaansleven maar gaan bekijken. Dat was behoorlijk bizar met overal strippers, paaldanseressen en ladyboys. De volgende middag hebben we de ferry naar Ko Phi Phi genomen waar we uiteindelijk rond 3 uur aankwamen. De rest van de middag hebben we lekker op het strand gelegen. Uiteindelijk waren we op het eiland in totaal met 7 mannen en 7 vrouwen, en hoewel we de trip los van elkaar geboekt hadden bleken we hetzelfde hostel te hebben en zelfs in dezelfde dorm te slapen. We waren echter niet de enige exchange studenten uit Singapore die bedacht hadden dit weekend naar Thailand te gaan dus we kwamen nog wel meer bekenden tegen. De dag ging automatisch over in de avond met buckets drank op het strand en de beachbars die in de loop van de avond vanzelf in clubs veranderden. Geweldig om uit te gaan óp het strand!

De volgende dag zijn we een boottocht gaan maken. Voor ongeveer 10 euro pp hadden we ons eigen houten prive bootje met bestuurder die ons eerst naar een ander kleiner rotseiland heeft gevaren waar we twee verschillende baaien hebben bekeken. Ongelooflijk schitterend, helder blauw water tussen de hoge rotsen en snorkelen terwijl de vissen gevoerd werden, dus we konden ze bekijken terwijl ze overal om ons heen om eten aan het vechten waren. Daarna nog met de boot naar de Monkey Beach, waar we uiteraard apen hebben gezien. Terug op het eiland heerlijk Thais geluncht (gebakken rijst met ananas en zeevruchten, geserveerd in een uitgeholde halve ananas) en de toeristenwinkeltjes op het eiland bekeken.

’s Avonds geprobeerd het uitkijkpunt op het eiland te beklimmen vlak voor de zonsondergang, maar toen we al halverwege alle eindeloze trappen bleek dat we toegang moesten betalen en dat het nog maar kort geopend was. Dan maar dineren in het restaurant halverwege voor we teruggingen naar het strand voor de volgende avond uitgaan. Opnieuw een geweldige avond gehad. Bizar genoeg kwam ik midden in de stad mijn achternicht Eva en haar vriend tegen die op vakantie in Thailand bleken te zijn. We wisten niet van elkaar dat we in Thailand waren, dus heel onverwacht!

De volgende morgen voor de laatste keer van het strand genoten voor we terug naar Phuket gingen met de Ferry. Dit keer was de zee erg onrustig en hoorde ik helaas bij de mensen die zeeziek werden. Op het dek ging het gelukkig beter, maar ik was blij toen we weer op het land waren. In Phuket nog kort geshopt en wat gegeten. Daarna een tijdje gekaart in de hostel met twee Engelsen die we daar hadden leren kennen voor we onze laatste avond uitgingen. De volgende morgen hadden we helaas al heel vroeg onze vlucht terug naar Singapore. En nadat we eindelijk met de metro van het vliegveld terug op de campus waren (totaal bijna 1,5 uur) was het tijd voor een middagdutje ;)

Sindsdien alle dagen hard aan de studie om alles bij te werken na het weekend weg. Veel groepswerk en projecten en dat kost helaas altijd veel tijd. Gelukkig is het meeste allemaal wel interessant en heb ik de vakantie over 2 weken om naar uit te kijken!