Studeren in Singapore - Reis en aankomst - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Judith Bol - WaarBenJij.nu Studeren in Singapore - Reis en aankomst - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Judith Bol - WaarBenJij.nu

Studeren in Singapore - Reis en aankomst

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

31 Juli 2014 | Singapore, Singapore

Hallo allemaal,

Bij deze een eerste reisverslag, dan heb ik ook gelijk alle gesprekken beantwoord. Ik heb (in ieder geval voorlopig) nog niet overal wifi, dus ik kan alleen op sommige plekken mijn Whatsapp beantwoorden. Om me te bereiken is voorlopig email en facebook makkelijker.

Als eerste: de reis.
Door het geweldige weer maandagochtend is niet alleen half Nederland overstroomd, maar kon ook mijn vliegtuig naar Parijs de eerste 1,5 uur niet opstijgen. Hierdoor miste ik mijn overstap op Charles de Gaulle. Na een hoop gedoe en lang wachten kreeg ik een overnachting in B&B Hotels in Parijs met diner en ontbijt en kon ik mijn koffer ophalen. De volgende ochtend met de shuttle bus weer op tijd naar het vliegveld en opnieuw inchecken, kreeg ik te horen dat er problemen waren met mijn ticket van Kuala Lumpur naar Singapore dus dat ik daar weer opnieuw zou moeten inchecken en proberen te problemen daar op te lossen. Vervolgens had ze volgens mij wel medelijden met me want toen ik ging boarden bleek ik de raam stoel bij de nooduitgang te hebben, oftewel heel veel beenruimte. Verder was het gelukkig een goede vlucht. In Kuala Lumpur moest ik me officieel registreren met vingerafdrukken etc. en vervolgens bagage ophalen en opnieuw proberen in te ckecken. De vlucht waar ik een ticket voor had bleek allang te zijn vertrokken, maar na een hoop doorsturen en zeggen dat ik het met AirFrance besloot de managers manager me maar gewoon een nieuw ticket te geven. Bleken er in het vliegtuig later maar 15 mensen te zitten, vandaar dat het waarschijnlijk opeens toch zo makkelijk ging. De laatste vlucht had ik erg veel turbulentie maar het was gelukkig maar 45 min vliegen. Vervolgens een taxi naar de campus genomen en daar mijn sleutel opgehaald.

Mijn kamer is klein maar wel netjes, mijn kamergenote is er nog niet. In de kamer staat alleen een bed, bureau met kast en een kleding kast per persoon, toiletten, wastafels en douches zijn aan het eind van de gang. Iedereen eet in de kantine van de Hall, daar is een soort food market waar je bij een aantal verschillende stalletjes (Chinees, Japans, Vis, Wok of Westers) eten kunt kopen.

Verder is Singapore warm en best benauwd, tijdens de taxirit zag mijn eerste echte tropische regenbui. Het stortregende echt! Maar daarna drupte het alleen nog wat dus mijn bagage bleef droog. Vandaag was het wel de hele dag droog en lekker weer. Overal binnen in gebouwen staat de airco heel hard, dus af en toe moet je een vestje meenemen voor als je naar binnen gaat. Mijn slaapkamer heeft nog geen airco (moet ik eerst een prepaid card voor kopen) maar gelukkig wel een ventilator waarmee het best uit te houden is.

Vanmorgen bij het ontbijt een Maleis meisje ontmoet dat me de weg wel wilde wijzen naar de plek waar ik me moest inschrijven. Vervolgens hebben zij en een vriend van haar me meegenomen naar een Shopping Mall zodat ik een internetkabel, hoofdkussen, paraplu en dergelijke kon kopen. Daarna hebben we geluncht bij een Maleise food market, waar ze me typisch Maleise gerechten heeft laten proberen. Niet alles was even lekker (vooral het ijs met bruine bonen, jellysliertjes, kokos en siroop was ik niet erg dol op) maar het was de moeite waard om alles te proberen.

Dit was het voor nu even, meer volgt later!


  • 31 Juli 2014 - 19:47

    Jeanette:

    Ha Judith, fijn dat je goed bent aangekomen. Succes met alles regelen en ontdekken. Veel plezier. Wanneer begint je college? Lieve groet van ons allemaal!!!!!

  • 01 Augustus 2014 - 06:04

    Judith Bol:

    Dankjewel! Mijn colleges beginnen de 12e. Groetjes terug aan iedereen!

  • 02 Augustus 2014 - 08:28

    Mandy Corel:

    Hi Judith Wat super leuk dat je dit toch gedaan hebt. We gaan de komende maanden met je mee lezen in al je ontdekkingen en avonturen. Heel veel plezier. Groetjes van ons

  • 02 Augustus 2014 - 16:51

    Marius:

    Hi nichtje, ik ga je avonturen volgen, echt stoer!
    Groetjes je oompje!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Singapore, Singapore

Judith

Actief sinds 31 Juli 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 8795

Voorgaande reizen:

28 Juli 2014 - 21 December 2014

Studeren in Singapore

Landen bezocht: